surinamegirls.reismee.nl

Bigi Pan en meer...

Fa waka bakra's?

Hoe gaat het blanke Hollanders? Fa Waka is hoe gaat het in het Surinaams!

Hier weer een berichtje uit Suriname! Inmiddels zijn al over de helft van onze stage heen! Het bevalt nog steeds heel goed hier

Laughing
Onze stage op de verloskunde afdeling zit er al weer op! Helaas
Frown
de laatste weken hebben Beatrijs en Gertrud nog nachtdiensten gehad. Dit werden soms ook wel slaap diensten
Wink
als er geen werk te doen was dan kozen we een bed op de afdeling uit en sliepen we een paar uurtjes!

Deze week zijn we begonnen op de afdeling Chirurgie. Hier blijven we tot het einde van onze stage. Gertrud loopt stage op de afdeling Vrouwen Chrirurgie en Beatrijs en Marieke op de afdeling Mannen Chirurgie. Jammer genoeg konden we niet met z'n 3en op een afdeling, maar Gertrud is samen met Els en Kirsten, 2 klasgenoten uit NL.

Verder vermaken we ons goed in onze vrije tijd. De basiscurses Salsalessen hebben we met vlag en wimpel afgesloten! Nu zijn we begonnen aan de vervolg cursus salsa. In deze cursus leren we nog meer de vrouwelijke kant van het salsadansen!

Wink
Het is erg gezellig om met andere Nederlandse stagiares en enkele Surinamers de cursus te volgen!

Het laatste weekend van september zijn we naar Bigi Pan geweest. Bigi Pan is een groot natuurgebied, wat voornamelijk bestaat uit moeras gebied en een groot meer, het ligt tegen de Atlantische oceaan aan. Op het meer waren 4 huisjes waar wij er 1 van gehuurd hadden. Onze slaapplek was de hangmat, voor Gertrud en Marieke was het de eerste keer om in een hangmat te slapen, het was erg leuk maar we waren toch blij dat we de volgende dag weer heerlijk in ons eigen bedje konden slapen. Het huisje was erg primitief

Tongue out
, als toilet hadden we een hokje op een steiger, dan zat er een gat in de vloer en zo kon je door dit gat je bruine boodschap in het meer deponeren!! Later gingen we, gelukkig ver van ons huisje verwijderd, nog heerlijk zwemmen in het meer. Onze gids ging kaaimannen voor ons vangen. Wij mochten deze prachtige beesten vasthouden en zelfs rond onze nek leggen
Laughing
, dat was echt heel erg cool! Verder hebben we lekker in de zon gelegen, vis en krabben gevangen en deze 's avonds opgegeten!

Afgelopen weekend zijn we naar White Beach geweest met een groep christelijke ex-verslaafden. We waren meegevraagd door vrienden die bij deze mensen stage lopen. Het was erg leuk! we hebben zelfs nog een doopdienst meegemaakt in de Surinamerivier!
Laughing

In Suriname is inmiddels de warmste maand van het jaar begonnen, met dagelijks tempraturen zo rond de 35 graden!!! Wij genieten er vol op van! En wat het weer betreft zouden we hier zeker nog heel lang willen blijven als we al die storm verhalen uit NL horen!!

Tot de volgende keer!

Groetjes Marieke, Beatrijs en Gertrud

Elize

Ik ben helemaal niet jaloers of zo op jullie!!
Ik voel me ook zo saai bij jullie, hier is namelijk niet zo veel te beleven! Gaan jullie de warmste maand heelhuids doorstaan? Gaat wel lukken he! Hoe is afdeling Chirurgie, veel breuken en loshangende ledematen? Heel veel (werk)plezier en erg leuk om zo op de hoogte gehouden te worden!

xxx Elize.

Hans

He zustertjes

Fa waka haha

Hier alles goed hoor beetje saai, koud(vergeleken bij jullie) eigenlijk niet anders als normaal .
Ik heb net al jullie fotos weer is bekeken echt gaaf ,en jullie schrijven ook leuk en boeiend .
En Truud je vriendje heeft het goed gedaan met de kustm.! (wel raar hoor je zo lang niet te zien we missen je wel hoor !)
Nou veel plezier en Truud niet te veel van die enge hart verhalen vertellen hoor kan ik niet tegen haha.
Gr Hans

petra

Hallo daar, Wat maken jullie ontzettend veel mee:in je werk en je vrije tijd. Om jaloers op te worden.
We hebben hier ook 3 heerlijke dagen achter de rug, maar ja, het blijft natuurlijk Nederland.
Hebben jullie nog meer leuke uitstapjes in de planning staan?
Geniet er maar met volle teugen van. Groetjes,Ron, Petra en Thekla.

het 3de

Hoi Marieke

Alles goed met jou.
Zagen op de foto's dat je het wel erg naar je zin heb daar.
Kunnen we ons ook wel voorstellen hoor ( lekker zon, vriendelijke mensen)
En een mooie kaaiman, wel vragen we ons af hoe je het heb volgehouden in die hangmat.
Geniet nog maar lekker daar in Suriname en vooral van het weer.

KVK

Marieke van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag.
Dit namens de hele korfbalvereniging