surinamegirls.reismee.nl

Eerste ziekenhuis ervaringen + weekend!!

Even een bericht uit het warme Suriname. De 1e week zit er al weer op, en die is heel snel gegaan want we hebben al zo veel mee gemaakt.

Afgelopen week zijn we dan eindelijk met onze stage begonnen in het ziekenhuis. Het duurde even voordat we aan de slag konden. Maar donderdag morgen om 7 uur zijn we dan echt van start gegaan. We werken gelukkig met z'n 3e op de zelfde afdeling zodat we af toe ook nog even gezellig kunnen kletsen met elkaar! ;)

We werken op de Klasse afdeling van het ziekenhuis, dit is een beetje de luxe afdeling. We hebben nu 2 dagen gewerkt en beginnen al aardig te wennen op de afdeling. Het ziet er allemaal erg netjes uit en het werk is best relaxed! J De manier van werken is anders dan in Nederland, maar wel erg leuk om mee te maken, en we kunnen er dan ook veel van leren. Helaas kunnen we hier niet te veel over vertellen ivm de privacy van het ziekenhuis en de patienten.

Afgelopen weekend is Beatrijs met een groep Nederlandese studenten mee geweest op trip. Deze groep studenten woont bij ons in de straat en daar hebben we leuk contact mee. Zij zijn samen naar Bigi Pan geweest. Dit is een groot meer met een aantal huisjes op palen. Rond het meer is een groot natuur gebied.

Gertud en Marieke zijn samen met Els en Kirsten naar White Beach geweest. Els en Kirsten kennen we al van uit Nederland, zij zitten bij ons in de klas. White Beach is een prachtig recreatieoord aan de Suriname rivier. Zo als veel dingen in Suriname kan deze naam ook letterlijk genomen worden, het is echt een wit strand. Er waren leuke rieten hutjes waar we onze hangmatten in op konden hangen en zo heerlijk konden uitrusten van onze zware werk week! ;)

We gaan nog proberen om foto's op de site te zetten van afgelopen weekend. Maar omdat het internet erg langzaam is, gaat dit erg moeizaam.

Groetjes uit het zonnige Paramaribo!!

Beatrijs, Gertrud en Marieke

Fanne en Roel

Hallo meiden, hier eindelijk wat uit Middelburg Ik heb
begrepen dat jullie vrij zijn op zat. en zondag en dat
jullie er op uit trekken het werk in het ziekenhuis
vvalt ookwel mee gelukkig. Hetis leuk om gteeds
iets te horen. Groetjes Fanne en Roel

paula

Hallo Beatrijs!

Fijn, dat jullie het zo goed naar je zijn hebt daar en het werk leuk is! Kun je je vaardigheden wat in praktijk brengen?
En dan direkt al op stap! Mooi, dat jullie daar al wat contacten hebben!
Mogen jullie ook foto's maken van en in het ziekenhuis? Niet van patienten, natuurlijk, maar ik ben zo benieuwd hoe het er uitziet. Het is indertijd gebouwd met veel geld uit Nederland, waarvoor de actie 4x z...n is gevoerd. I ben benieuwd, wat er nog van dat oude ziekenhuis over is.
En of zuster Joyce met dat schattige baby'tje op haar arm op de reklamefoto's nog een rol speelt. Ik vond dat toen allemaal zo leuk!

Hier is alles ok. Groetjes van ons allemaal en tot mails!
Geert en Paula

Annemie

Hee meiden!!! Leuk een foto van white beach. Nu jij nog die foto van die kaaiman erop B, ;-) !! Ik geloof best dat jullie heel veel kunnen leren daar in het ziekenhuis, al is het alleen al van de manier van werken, de cultuur, e.d. Wat zal het weer een vreemde ervaring zijn om stage te lopen in Nederland straks met alle stress. Leuk om jullie verhalen te lezen. Zijn jullie al lekker bruin geworden? Ik kijk weer uit naar jullie volgende berichtjes. Liefs

Wilma Bins

Ha meiden!
Heel gaaf om jullie gebeurtenissen op afstand mee te lezen! tIs dan vroeg op hoor 's morgens als je op stage gaat! Maar in het weekend heerlijk genieten!
Veel succes met de stage en geniet er lekker van!
Groetjes wilma

Therese

hi marieke
super dat je eerste week goed bevallen is... Hopelijk ga je het ook naar je zin krijgen op de andere afdelingen:D
White beach is idd een mooie plek om te chillen. Ook blanche marie en jawjaw/ isadaw zijn mooie plekken om te komen.
Geniet ervan!
Kus

nelie elenbaas

ha surinamegirls, wat leuk dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben. Wel blitz zeg die witte kousen, waar hebben jullie die zo vlug opgescharreld? fijn dat de andere twee klasgenoten ook goed aangekomen zijn; niet vanzelfsprekend met die crasches de laatste tijd.Succes hoor, Nelie

Alice

He Marieke en friends,

Nou dus de stage is nu eindelijk echt begonnen (incl. sokjes...:) ) Het klinkt wel goed hoor al die verhalen over palmbomen, stranden en zon. Geniet er maar van en we wachten weer op een nieuwe blog.
Liefs, alice

Tine Hoogendoorn

Hoi,

Ik ben erg benieuwd hoe jullie deze stage voor elkaar hebben gekregen, wil zoiets namelijk ook gaan doen, t liefst op een IC (ben IC verpleegkundige)
Groetjes Tine Hoogendoorn, tinehoogendoorn@hotmail.com

Rita

Ik ben bezig om een filmpje te beschrijven wat gaat over het Diaconessenhuis in Suriname. Was ook benieuwd naar die zelfde verpleegster. Leuk om te lezen dat iemand anders de zelfde gedachte heeft.