surinamegirls.reismee.nl

Weekend 6!

Hallo Bakra's (Surinaams voor blanke)!

Hier weer een berichtje uit het warme Suriname! Het bevalt ons hier nog prima hoor! We zitten nu al bijna op de helft van onze periode hier, de tijd gaat veel te snel!!
Op dit moment lopen we stage op de verlosafdeling. Het is een erg leuke afdeling, een gezellig team, veel schattige babytjesen het is lekker druk zodat wij ook veel te doen hebben!
We draaien nu verschillende diensten. Gertrud heeftdeze week dagdiensten, Marieke avonddiensten en Beatrijs nachtdiensten. Het is wel leuk om een andere diensten te draaien, want in de avond en nachturen zijn er vaak meer bevallingen!! En dat is natuurlijk extra interessant voor ons! Maar aan de andere kant is het ook wel jammer, want we zien elkaar op deze manier alleen tijdens de overdracht in het ziekenhuis!
Tijdens een bevalling kunnen we weinig doen dan alleen maar toekijken, maar na de bevalling is de zorg voor de baby voor ons. Wij mogen de baby opvangen, wassen, alles op meten en dan aankleden. Dit is erg leuk om te doen! Na de geboorte moeten we de baby's direct een hepatitis B en vitamine K injectie geven ter bescherming.
Bij de bevalling is er vaak weinig familie aanwezig. Echtegenoten willen er meestal niet bij zijn, dus de vrouw bevalt meestal alleen. We maken veel bijzondere en soms zelfs schokkende dingen mee op deze afdeling helaas mogen we die niet allemaal op de site zetten i.v.m. de privacy van de patiënten en het ziekenhuis.

Vorige week zijn we om de beurt mee wezen kijken bij een hartoperatie. Dat was er interessant om te zien! De operatie duurde ongeveer 4/5 uur! De chirurg legde tijdens de operatie heel veel uit... het is erg leuk om zo'n kijkje te kunnen nemen in het lichaam!

Afgelopen zaterdag zijn we naar Berg en Dal geweest! Het was een hele toffe dag! We hadden 3 activiteiten die we gingen doen. Onze eerste activiteit was: de kabelbaan! We hingen aan een kabelbaan en gingen zo door de bossen en over de Suriname rivier. Dit was echt super gaaf! We zijn zelfs een paar keer ondersteboven hangend gegaan! Als tweede activiteit hadden we een historische bergwandeling onderbegeleiding van een gids en als derde activiteit gingen we kajakken op de Surinamerivier! We zijn met onze kajak ook nog een stuk over een bosriviertje gevaren, dat was voor een aantal best wel spannend want er waren daar nog al veel spinnen en daar zijn we niet allemaal zo van gecharmeerd!! ;) Het was alles bij elkaar een erg actief dagje en we hebben er super veel van genoten! Sommige van ons konden dat de volgende dag dan ook goed voelen aan hun spieren! ;)

Zondag zijn we naar fort Zeelandia en Paramaribo Zoo geweest! In fort Zeelandia kregen we een rondleiding, op deze plek hebben de December moorden plaats gevonden. Het was interessant om wat te horen en te zien van de geschiedenis van Paramaribo en Suriname!

Iedereen die een reactie geplaatst heeft op onze site, hartelijk bedankt! Het is erg leuk om die te lezen! We zullen proberen zo snel mogelijk weer wat van ons te laten horen!

Hartelijk groet uit het (té) warme Suriname!

Beatrijs, Gertrud en Marieke

Elianne

Ey stoere meiden!
Zomaar een slang vasthouden....bbrr...dapper zeg!
Fijn te horen dat het zo goed met jullie gaat :)
LIjkt me schattig om al die donkere kindjes te verzorgen, geniet ervan!
Een dikke knuffel vanuit het (te) warme Ghana

Annemie

Meiden leuk weer iets te lezen van jullie!!! Cola Kreek is op de foto net een aangelegd zwembad, maar dan met bruin water. Ik had verwacht dat het er veel 'natuurlijker' uit zou zien! De foto van de kabelbaan is leuk, lijkt me echt mooi om te doen :-) en slangen vastgehouden!!!! Stoer hoor. Ik zie geen foto van Bea .. durfde jij niet Be??
Moeten jullie zelf die baby'tjes prikken dan als ze net geboren zijn???? Het lijkt mij iedere x weer een bijzondere ervaring zo'n bevalling te mogen bijwonen. Gek idee hoor dat de mannen er daar niet bij willen zijn .. leuk om te zien hoe verschillend dat dan ook weer is met Nederland.
Veel plezier ook weer dit weekend in Bigi Pan!!!
Liefs

Eline

Hey meiden,

aah dat van die babytjes lijkt me echt super leuk. Zo schattig dat ze dan zijn! Lekker actief zijn jullie weer bezig geweest. Veel plezier weer deze week!

liefs Eline

adrianne

hoooi meiden!

wat leuk om jullie verhalen hier te lezen en natuurlijk de foto's te bekijken!=D Leuk dat jullie het zo geweldig hebben... kben stiekum wel een beetje jaloers..;)!

succes nog even! en als jullie terug zijn wil ik nog meer verhalen horenn..;)!

liefs

De Van Noordens;)

leuk om wat van jullie te lezen! de foto's zijn ook erg leuk! en stoer met die slang;) (dat je dat durf truud!!) nog 6 weken en dan zijn jullie weer terug. dus geniet van die laatste weken! veel plezier nog in het ziekenhuis. en worden de baby's daar nu blank geboren of bruin?

Groetjes!

Heleen

Heej meiden!

zo te horen alles goed daar?! Gaaf man om jullie verhalen te lezen! Jullie genieten daar echt!! Hier in Nederland gaatie goed or, zn gangetje!! tweer is in ieder geval veel minder, twordt hier echt winter! geniet vant zonnetje zou ik zeggen!!!

Truud, ik wil je ook wel een xtje bellen.... ff tel.nr vragen thuis! kmisje wel or!! over hoeveel weekjes precies kom je trug ;-)

hee meiden succes met alles he?! we denken aan jullie!!

greetz Heleen

Alf & Elize

Hee girlzz!

Wat een lefmeiden zijn jullie!! Leuke foto's!
Hier alles oke... wel heel koud en nat, brrrr, maar veel wind dus dat is leuk voor Alf ;)

En Truud; we hebben een huis gekocht! Dat glazen huis zeg maar, boven het water! We zijn echt super blij met ons liefdesnestje!!

Heel veel plezier daar, en vergeet niet te werken he ;)

X X X Alf en Elize.

Anne en Wiebren Spieker uit Heerenveen

Hadden jullie weer die bezorgde taxichauffeur naar Fort Zeelandia :)

Met vriendelijke groet
Wiebren & Anne Spieker

Huub

Hoi Truudjuh... en de rest

De telefoon kosten lopen hoog op, dus heb ik besloten om maar eens een berichtje te zetten op jullie site:)

De site is niet echt actueel...:p Ik ben erg benieuwd naar spannende verhalen!!

Nog 6 weken... geniet van de zon, warmte en van de vrijheid die je daar hebt!! Want in Nederland zal alles weer anders zijn:p

Doei lieverd en de rest,

xxxxxxxx