surinamegirls.reismee.nl

Eerste werkweek en Weekend op Galibi

Ha allemaal!

De eerste week stage zit erop! In deze week hebben we veel gezien en meegemaakt op onze afdeling. Jullie zullen ondertussen ook al wel gezien hebben hoe wij eruit zien in onze pakjes! J dit is wel erg warm hoor tijdens het werken!! Afgelopen week hebben Gertrud en Marieke op de ene vleugel stage gelopen (klasse 2) en beatrijs op de andere vleugel (klasse 1). Deze week wisselt dit om.
Aankomende twee weken lopen wij nog stage op de klasse afdeling. Na deze 3 weken gaan we voor drie weken naar gynaecolige/ verloskunde. Daarna twee weken op de afdeling chirurgie en als laatste zitten wij twee weken op de kinderafdeling, bij allemaal van die lieve bruine kindjes!! J

Het is erg leuk om hier boodschappen te doen. Het lijkt af en toe net of je in Nederland bent. Chocolade repen van Verkade, soep van Honig en natuurlijk echte alkmaarse kaas! Niet te vergeten de Ditjes en Datjes (gratis blad van Dirk v/d Broek) uit 2005 worden hier verkocht voor €0,50!!
Ook hebben we al bij het frietpunt gegeten, hier verkopen ze echte Nederlandse friet en kroketten! J Dit begonnen we eigenlijk al wel een beetje te missen!

Sonja bakker timmert hier ook al flink aan de weg, er liggen zelfs hier al kookboeken van haar in de boekenwinkel, speciaal voor de volumieuze Surinamer!! ;)

Afgelopen weekend zijn we naar Galibi geweest! Zaterdag morgen vroeg zijn we in een overvolle gammele bus richting Albina vertrokken! Na drie uur hobbelen met de bus kwamen we aan in havenstadje Albina. Dit ligt aan de Marowijnerivier. Dit is de grens tussen Frans Guyana en Suriname. Vanuit Albina zijn we met een motorbootje verder gegaan. Na twee uren varen langs het oerwoud en indianendorpen kwamen we aan in Galibi! Galibi is een exotisch bounty gebied! Palmbomen, witte stranden, rieten hutjes, kokosnoten, warme zee, hoge golven en niet te vergeten, de warme Surinaamse zon! Maar helaas moesten we zondag middag al weer vertrekken richting Paramaribo!

We zijn weer helemaal uitgerust en vanmorgen vroeg weer begonnen aan onze 2e werkweek!

Een warme Surinaamse groet!

Gertrud, Beatrijs & Marieke

suus

Jaja, ik ga natuurlijk niet voor niks naar alkmaar he ;) Speciaal voor die heeeeeeeeeerlijke kaas ;) Tja, ook wel voor die kaaskop van me :P..

Leuk te horen dat jullie het erg naar je zin hebben! Hier regent het nu al heel de middag.. wordt het nu wel beetje beu! Stuur ff een beetje zon!!

Groetjes Suus

Annemie

B, je bent al niet meer te onderscheiden van de plaatselijke bevolking daar .. bruine beer! Jullie hebben alle3 overigens een lekker kleurtje gekregen :-) Leuke foto's en leuk jullie belevenissen weer te kunnen volgen hier vanuit het regenachtige Holland. Werk ze weer deze week. Liefs Annemie

Elize

not bad.. not bad at all daar in Suriname! Jullie zijn idd erg bruin eej! hier in NL zijn we vergeten hoe de zon er uit ziet :( denk aan ons
grappig dat er toch zoveel NL'se invloeden zijn daar he, ondanks de onafhankelijkheid!

nou geniet er van en veel succes met werken (wat jullie gelukkig ook nog doen) ;)

x Elize

nelie elenbaas

wel leuk zeg, af en toe een paar dagen strand. Jullie doen dus ook nog andere dingen behalve wondzorg, stomaverzorging, sonde en drain verwisselen., injecteren enz. Maar dat die digitale bloeddrukmeters de beste zijn dat geloof ik nog niet zo hard: mijn oude beestje doet het nog perfect! Al die nieuwerwetsigheden van tegenwoordig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Janien

He Morks, Bea en Truud!

Wat super leuk om van jullie met de post een kaartje te ontvangen (en dat helemaal uit SURINAME!!)
Echt hartstikke leuk, hij heeft er 10dagen over gedaan zag ik.
Gaaf dat jullie het zo naar jullie zin hebben. En de mogelijkheid om een bitje bruun te worden is er ook zie ik op de foto´s, altijd lekker.
Heel veel succes en plezier, en volgende week weer op de nieuwe afdeling.

liefs Janine