surinamegirls.reismee.nl

Verjaardag Marieke & Dolfijnentour

Hallo allemaal!

Hier weer een berichtje uit Suriname! Op dit moment is het hier 18.00 uur en nog steeds erg warm! In ons huisje is nu ook weinig verkoeling omdat de ventilator kapot is, we zitten hier dan ook af en toe flink te zweten!

Afgelopen weekend hebben we de verjaardag van Marieke gevierd. Vrijdagavond zijn we ter ere van haar verjaardag met een groepje wezen uit eten bij De Waag een Italiaans restaurant. Waar we allemaal heerlijk hebben zitten genieten van de luxe maaltijden!! Daarna zijn we met z'n allen naar een karaoke show geweest, waar we natuurlijk voor Marieke gingen zingen, verschillende verjaardagsliedjes passeerde, er werd zelfs nog in het Surinaams gezongen!! Els en Kirsten hadden voor een verjaardagstaart gezorgd, nadat Marieke de 19 kaarsjes uitgeblazen had konden we hier ook heerlijk van smullen.

Maar bij alleen deze verjaardagsfestiviteiten bleef het niet. Want Marieke was pas zaterdags jarig. 's Ochtends vroeg waren Beatrijs en Gertrud al in de weer met het ophangen van slingers en het klaar maken van ontbijtje op bed voor Marieke. Al zingend kwamen ze Marieke wakker maken en verwennen met kado's. Daarna moesten we erg op schieten want er stond een boot met mensen op ons te wachten, klaar om te beginnen aan de dolfijnentour. We zijn met de boot over de Suriname rivier gaan varen richting de Atlantische oceaan. Onderweg hebben we veel dolfijnen gespot. We zijn naar Braamspunt gevaren, dit is het punt waar de Surinamerivier uitmondt in de Atlantische oceaan. We hebben hier een rondleiding gekregen in het vissersdorpje! Ook hebben we lekker in de Atlantische oceaan gezwommen!

Op de terugweg hebben we op een oude plantage gegeten en zijn we naar fort Nieuw Amsterdam geweest.
Zaterdag avond waren we uitgenodigd voor een Hindoestaanse bruiloft! De buschauffeur van vorig weekend ging trouwen met zijn Nederlandse vriendin. Het was erg leuk om te zien hoe ze hier een bruiloft vieren.

Zondag hebben we heerlijk gerelaxt in onze hangmat op het strand Parabello.

Op de afdeling zijn we nu al aan het aftellen, we moeten nog nu nog 5 dagen werken. We doen goed best om nog de laatste punten af te laten tekenen en de rest van de dag vouwen we braaf de gaasjes voor de afdeling.

Allemaal hartelijk bedankt voor de leuke reacties op onze foto's en verhalen. Het is elke keer weer erg leuk om deze te lezen!

Tot de volgende keer! :D

Liefs Gertrud, Beatrijs en Marieke

suus

Heeeeeeeej!!

Ben nu al benieuwd naar de foto's van de dolfijnen.. Ben er jaloers op!
Hoop dat je een leuke verjaardag hebt gehad marieke, een speciale ervaring lijkt me..
Hopelijk wordt het hier volgende week ook een knallend feest ;)
Zie jullie snel.. geniet van de laatste dagen/weken!!

Kuss Suus

elize

van harte gefeliciteerd Marieke! 19 worden in Suriname.... dat kan niet iedereen zeggen! Gaan jullie hierna nog naar een andere afdeling of zijn jullie helemaal klaar??
heel veel succes met gaasjes tellen, je tijd uitzitten en hopen dat je in Nederland een actievere baan krijgt ;)

Liefs, Elize.

Wilma Bins

Zo Morksie, das nog es echt een bijzonder verjaardagsfeest daarzo! Ben heel benieuwd naar alle foto's van die Dolfijnen!!
Succes de laatste daagjes in tziekenhuis!
Liefs!

Dineke

Lieve Marieke,
Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik had je nog willen bellen. Leuke verjaardag gehad zo te horen!
Heel veel liefs en tot gauw!
Dino